Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

01 september 2016

Fjärilen i glaskupan - hett i hyllan #28

Fjärilen i glaskupan av Jean-Dominique Bauby har fått vänta i hyllan. Författaren och chefredaktören för franska Elle drabbades av stroke och han kunde endast kommunicera genom blinkningar, han avled strax efter att boken kom ut.

Veckans inlägg i Monikas Hett i hyllan där man bekänner sina hyllvärmare.

10 kommentarer:

Monika sa...

Fantastiskt att lyckas skriva en bok när man bara kan blinka. Kul ändå att han fick vara med om att boken gavs ut.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, eller hur!

znoggge sa...

Vilket öde men så fantastiskt att kunna skriva en bok ändå. Vilken tur att han fick uppleva bokens utgivning!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, verkligen!

Lena sa...

Oj, säkert jätteintressant läsning.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, annorlunda.

Mrs Calloway sa...

känner väl till boken, men har inte läst den.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vilket livsöde

C.R.M. Nilsson sa...

Den här boken har jag hört talas en del om, men inte läst själv. Säkert en väldigt fängslande livsskildring.

Hanneles bokparadis sa...

C.R.M. Nilsson, inte många som beskrivit livet så.