Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 oktober 2016

Se dig inte om - Bob Dylan i svtPlay

Passa på att se en fin svartvit film om turnén Don't look back när Bob Dylan turnerade i England 1965, man får även se Joan Baez, Donovan och Alan Price. I början skymtar även beatpoeten Allen Ginsberg. Inte konstigt att Dylan ibland blir trött på journalister - som aldrig ens lyssnat på hans musik och ställer dumma frågor. Se: HÄR.

2 kommentarer:

Jokke sa...

Dylan är en person, som nästan alla känner (eller hur? :), men fjärre har lyssnat på låtarnas ord, och har tänkte vad de menar ... äldre generation kanske, men inte alla unga ... t.ex Vietnams krig var aktuellt då, men nu vi har Syrien och Irak ... Dylan har mycket att säga ännu i dag ..

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, själv är jag dålig på att lyssna på låttexter... Dylan är ständigt aktuell.