Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

09 december 2016

årets Nobelföreläsning om Bob Dylan i Göteborg

Mikael van Reis berättade om Bob Dylans lyrik och spelade hans musik på Stadsbiblioteket i Göteborg. Han spelade musik från Dylans olika perioder och visade hur dagens rappade liknar det Dylan gjorde för över 40 år sedan. Dylan har hela tiden ändrat sitt sätt att uttrycka sig, nu är han 75 år och ger fortfarande 100 konserter per år. Då har man inte tid att gå på bankett när fansen väntar på honom. Lyssna på professor David Gaines vid Soutwestern University och Christopher Ricks, professor of Poetry at Boston University: HÄR.
De bästa böckerna om Dylans lyrik just nu.

2 kommentarer:

KajsaLisa sa...

Det lär väl dyka upp fler böcker om det med tanke på priset.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, det tror jag.