Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

30 december 2016

The sixth day of Christmas

Den sjätte versen i The Twelve Days of Christmas:
"On the sixth day of Christmas,
my true love sent to me
Six geese a-laying,
(Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree.")
Temat för The Sixth Day of Christmas blir därför gäss eller ägg, eller för er som är trötta på fåglar, varför inte tema föräldraskap, föreslår Ugglan.
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige av Selma Lagerlöf. När mina tomtar besökte Blenheim Palace, trodde personalen att det var Nils. Sagan känd överallt.

11 kommentarer:

znogge sa...

Kul att tomtarna fick följa med även om de blev tagna för någon annan :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte lätt att veta :)

Klimakteriehäxan sa...

Och du var antagligen gåsen på vars rygg Nils färdades???

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag är höjdrädd...

bloggbohemen sa...

Samma bokval som jag. :)

Hanneles bokparadis sa...

Bloggbohemen, en fantastisk bok!

Ugglanoboken sa...

Blenheim Palace skulle jag gärna vilja besöka nån gång!

Mrs Calloway sa...

jag läste den när jag var liten. hade fått den av min stränga faster. jisses, vad jag tyckte att den var tråkig...

Robert W sa...

Ett perfekt val!

Ylva sa...

Det är kul att Nils Holgersson är så känd! Och nu dina tomtar också. :-)

Hanneles bokparadis sa...

Helena, en historisk plats,.

Mrs Calloway, mer intressant för vuxna.

Robert W, passar perfekt här.

Ylva, jag tror man gjort ny film i Tyskland.