Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

08 februari 2017

Cointreavåffel i vinterkylan

Vi bor i vinterregniga Göteborg men i Sälen finns det på vintern.

8 kommentarer:

znogge sa...

Hos oss ser man sällan snö men det gör mig faktiskt inte så mycket. Blir ändå mest tö och slask och då kan det lika gärna vara.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, därför får man åka lite längre ibland

Robert W sa...

Cointreauvåffla låter gott! Är cointreaun i vispgrädden?

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, så måste det vara, smakade inte jättemycket... Själv häller jag punsch i grädden innan jag vispar och serverar till färsk ananas, jättegott!

Mrs Calloway sa...

det räcker med en dags snökaos denna veckan. uppsöker inte gärna snön

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag följer med barnbarnen ❤️

MissMagic sa...

Vintern är vacker! :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, eller hur :)