Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, är periodare, läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

24 februari 2017

min favoritläsplats - helgfråga

Hur ser er favoritläsplats ut? Eller har ni fler? undrar Mia.
Min nya läsplats som kom fram nu när sonen bytte ut en gammal hylla till Billys i mitt påfågelrum. Stegen är viktig; bokhyllorna når till taket och jag är kort. Litet böjbart läsbord, fotpall.  Jag har flera läsplatser; går runt efter dagsljus. På sommaren går jag runt huset ute, beroende på vädret.

8 kommentarer:

Marie Eggimann sa...

Bokhyllor ända upp till taket, det låter som du har några böcker.
På sommaren är det skönt när man kan läsa ute, längtar.

♥ Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag har många böcker, även olästa :)
Jag längtar också, lite mer sol och en filt.

znogge sa...

Billyhyllorna slokar många böcker och är verkligen bra!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Znogge, och man kan välja olika träslag efter smak ❤️

Mrs Calloway sa...

läsplatserna varierar. på våren/sommaren ute under en tall och med havsbrus i öronen

♥ Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, visst är det härligt att flytta runt!

Klimakteriehäxan sa...

Längtar också efter uteläsarväder!

♥ Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, visst är det härligt med dagsljus!