Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 mars 2017

Agneta Pleijel om livet

Stor intervju med Agneta i Vi Läser nr 2-2017

8 kommentarer:

znogge sa...

Vi har tagit sig. När jag var liten var tidningen urtråkig!

znogge sa...

Fast det är nog inte samma tidning när jag tänker efter...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, denna är en specialtidning om böcker, men den riktiga Vi-tidningen är också intressant.

Joelinda sa...

Jag har aldrig läst "Vi läser", men minns att mamma prenumererade på VI-tidningen hela min barndom. Älskade den! Tyckte det var jätteroligt när den kom (och Kamratposten!).

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, finns alltid intressanta artiklar, barnen läste Kamratposten.

Mrs Calloway sa...

jag springer...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag visste att du skulle ta ett skutt

Bibliotekskatten sa...

Jag önskar verkligen att jag tog mig att läsa tidskrifter, men jag kommer liksom aldrig igång ... Inte ens på jobbet (bibliotek) där man ser allt nytt som kommer får jag ngn styrsel på det. Jag får ta nya tag!