Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 mars 2017

Dante och Ibsen på en timme

Två böcker av Henrik Lange, snart kommer en om Selma Lagerlöf.

6 kommentarer:

Ylva sa...

Han är rolig! Jag har läst hans böcker om romaner och filmer för den som har bråttom.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, allra bäst om man läst böckerna först!

violen sa...

Hej Hannele. Nu kommenterar jag OCH ber om hjälp med tips om böcker inom en genre. Kom in vettja.

Hanneles bokparadis sa...

violen, det finns mycket att välja på...

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Jag älskar Langes böcker :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, man får fina skratt, han lyckas verkligen :)