Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

22 mars 2017

ny påfågel à la Downton Abbey

Fick tips om ny påfågel-kudde till mitt "minimalistiska" läsrum.
Det fanns två kuddar i affären - tack för tips, flera påfåglar: HÄR.

12 kommentarer:

ingersord sa...

Oh my god! Hur kommer det sig att du börjat samla på Påfågelskuddar" Ser nu att ordet rymmer "udda" och det stämmer då verkligen.

Hanneles bokparadis sa...

Inger, jag samlar inte... påfåglarna bara kommer till vårt slott :)

znogge sa...

Vissa saker går man bara inte förbi!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte om man är så karaktärslös som jag...

ingersord sa...

Men...hur går det till??? Spatserar dom bara in??? För flyga kan dom ju inte....
He, he...

Ylva sa...

Åh, vad fint! Vi har redan både huset och stugan fulla med höns och får så vi ska nog inte börja med påfåglar...

Hanneles bokparadis sa...

Inger, ibland får jag tips av goda vänner ❤️

Ylva, man kommer i rätt stämning när man läser där...

Mrs Calloway sa...

ja, det var ju verkligen minimalistiskt så det förslår! var sitter du?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, den sköna fåtöljen med fotpall syns lite under kuddarna...

Mrs Calloway sa...

tihi!

Kerstins bokblandning sa...

Ser jättemysigt ut !

Hanneles bokparadis sa...

Kerstin, ger bra stämning till många böcker