Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 mars 2017

vårtecken

"Vad har du sett för vårtecken hittills?" undrar Lyran.

1. Jag fikade på kökstrappan, ljusa fina morgnar.
2. Snödroppar blommar i vår trädgård.
3. De tidiga krokusarna har redan blommat ut.

18 kommentarer:

Joelinda sa...

Men jisses! Det märks att Sverige är ett avlångt land...

Hanneles bokparadis sa...

Joelinda, mycket avlångt...

Åsa sa...

Dvärgkrokusen är så skirt vackra! Här har dom ännu inte riktigt börjat slå ut, men snart så. Fika ute var nog inte att tänka på idag, bara 2 grader, snålblåst och snö i luften. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, jag hade varmt på mej :)

Maria sa...

Snödroppar och krokusar blommar för fullt i Majorna. Våren är mest kall och blåsig i Göteborg men jag älskar den.

KaJsaLisa sa...

Hoppas våren hinner upp till mig snart med. Fina bilder

Mrs Calloway sa...

somliga krokusar slokar, men jag ska nog krafsa fram en del annat. vårlökarna bör inte vara så långt borta

Boklysten sa...

Sitta ute är inte att tänka på än här hos oss.

Hanneles bokparadis sa...

Maria, man får klä sig varmt.

KajsaLisa, tack! :)

Mrs Calloway, såg att tulpanerna börjar titta fram

Koko sa...

Så fint! Här i östra delen av det forna riket kom det just mera snö igår... Ingen vårkänsla direkt. Men ljuset finns här med :-)

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, kort stund i vinterkläder...

Koko, snö kan det komma i mars, här i Göteborg regnade det.

Midnattsord sa...

En så vacker snödroppe!

Hanneles bokparadis sa...

Midnatt, dubbel, glömt namnet

Mia Eggimann sa...

Det är verkligen härlig att det börjar bli ljusare ute, och förhoppningsvis kommer vårsolen fram.

Hanneles bokparadis sa...

Marie Eggimann, jo då, om en månad...

Benita sa...

Vad fint med blommande vår

Hanneles bokparadis sa...

Benita, vi har väntat länge nog

Ugglanoboken sa...

Vilka fina bilder! Vårblommorna är nåt alldeles speciellt eftersom man väntat så länge på dem.