Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 maj 2017

digital detox - läs högt för varandra

Ta ut hörlurarna ur öronen - visst är det en mysig tavla.

14 kommentarer:

znogge sa...

Ja, verkligen och högläsningen ska aldrig underskattas!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, mycket mysigare än sitta ensam med hörlurar... ❤️

Jokke sa...

:)
Kvinnans händer är ganska stora.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, hon jobbar hårt, kan inte bara springa till coop och köpa färdigt bröd...

Jokke sa...

Jag fattade det, när jag skrev det, och de är mycket värdigt, att man arbetar och läser, eller i denna sitoation på artonhundratalet och nittonhundratalet arbetade man och ocksä läste.

Hanneles bokparadis sa...

Jokke, då hade människor tydligen mer tid...?

MissMagic sa...

Jättemysig tavla! Verkligen fin! och högläsning är härligt :)

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, även vuxna kan läsa högt för varandra ❤️

Mrs Calloway sa...

vi läser högt i vår nordiska läsecirkel. vi är många, både män och kvinnor. alla älskar det

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, härligt det låter!

KaJsaLisa sa...

En gammal fin tradition, synd att vi inte varit bättre på att fortsätta med den.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, man kan alltid börja igen!

Klimakteriehäxan sa...

"digital detox" var ett utmärkt uttryck som jag omedelbart anhåller om att få låna och använda vid lämpligt tillfälle!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, var så god, hörde det från en italienare