Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 juni 2017

Kungahusets hemligheter i svtPlay

Buckingham Palace är en av världens mest kända byggnader men det som händer på insidan når sällan allmänheten. Nu får vi möta en annan sida av den brittiska kungafamiljen och ta del av de historiska händelser som utspelat sig bakom slottets väggar. Se i svtPlay: HÄR.

8 kommentarer:

Lena i Wales sa...

Ja, vad de kan ha för sej har man länge undrat!!!!

Hanneles bokparadis sa...

Lena i Wales, det brittiska kungahuset har gungat

Annas Fotnoter sa...

Detta lät spännande. Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, lite nytt som man inte sett tidigare.

Veiken sa...

Tänk om väggar kunde tala. Då skulle vi nog få veta ett och annat!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag vill nog inte veta allt!

Mrs Calloway sa...

hoppas att du inte missade Intermezzo från 1936 igår med Gösta och Hasse Ekman, Ingrid Bergman och Inga Tidblad. den satt fint i regnet

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, nej, Intermezzo visas då och då