Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

19 juni 2017

sommarplaner

Berätta om tre saker ni planerar att göra i sommar! föreslår Lyran.
1 Läser böcker.
2 Seglar med sonens lilla segelbåt.
3 Odlar tomater med barnbarnen.

19 kommentarer:

Boklysten sa...

Läsa böcker är en bra aktivitet och det kommer jag också att göra.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, härligt om man kan sitta ute och läsa i dagsljus.

Mrs Calloway sa...

läsning kommer det att bli en del. både högläsning och annat.
barnbarnen brukar vara behjälpliga med vattning och körning med skottkärra

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, mysigt när barnbarnen så intresserade ❤️

Mia Eggimann sa...

Jag kommer ihåg när vi hade växthus, då odlade vi egna tomater. Det var de godaste tomater någonsin.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, visst är det gott, min mor äter egna tomater hela sommaren från sin lilla balkong.

znogge sa...

Låter som ett perfekt upplägg av dagen sommarmånaderna!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, ta dagen lite som den kommer!

Annette sa...

Så mysigt! Vi brukar åka med min bror med familj i deras motorbåt ut i skärgården ibland, men att segla är så mycket mysigare. Tyst och stilla, och man är ett med naturen. Att läsa och att odla tomater är också väldigt trevliga sysselsättningar :) Jag tänker också läsa och jag skall odla litet, men mest jordgubbar och örter i år, tomatplantorna hade förfrusit hos handelsträdgården där jag brukar köpa växter, så då får det nog vara.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, vi gillar det tysta, cykla, segla... min mor odlar tomater på sin lilla balkong, sonen har jordsgubbar, ärter, kryddor sallad på sin lilla latan, jag testar potatis för första gången i hink. Sonen började tomatplantor med egna frön.

Anna sa...

Vilken härlig sommar! Hoppas vädret blir bra så att det passar alla dina planer.

Hanneles bokparadis sa...

Anna Johansson, vi tar dagen som kommer, njuter av det lilla.

Åsa sa...

Tomatplantorna växer verkligen så det knakar nu, hoppas på tillräcklig värme så de hinner sätter frukt ordentligt innan den korta sommaren är över oxå.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, sol och värme behövs för tomater.

Bokdamen sa...

Låter som en mysig sommar. Att ta dagen som den kommer är bland det skönaste som finns ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, vill verkligen inte stressa på sommaren :)

Lena sa...

Låter som härliga sommarplaner.

Sara sa...

Härliga bilder och planer. Hoppas att det blir en skön sommar!

Hanneles bokparadis sa...

Lena, inte stressa, bara njuta

Sara, önskar dej samma!