Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

17 juli 2017

ingen tidning, radio eller internet

Ingen morgontidning - semestervikarie, internet död, kunde inte lyssna på radio eller ladda ner tidning. Hittade en gammal radio och två batterier. Isoleringen minskade. Vi gjorde felsökningar och ringde; driftstörningar, andra hade det också, skulle fixas på tre dagar. Tre dagar utan internet! Det var inte roligt. Sonen kom och lyckades trolla, så nu funkar allt igen.

7 kommentarer:

Ylva sa...

Visst blir man handikappad! Bra att det är fixat!

Klimakteriehäxan sa...

Så det var inte alls lite skönt då????

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag kunde ju inte ens kolla om mina böcker kommit på biblioteket...

Klimakteriehäxan, absolut inte skönt, hade ingen aning om vad som hände ute i världen

Christina sa...

Internet vill man ju ha! Tur att det fixade sig. All heder åt din tekniska son.

Ha det toppen! Kram Christina

Hanneles bokparadis sa...

Christina, läskigt hur tyst det blev utan internet, ingenting funkade, besökte min mor och kunde betala en liten räkning. Allt finns ju i min dator och iPad, jag visste inte ens hur länge biblioteket är öppet...

Robert W sa...

Kunde du inte läsa en bok istället? ;)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, det gjorde jag också... men jag vill veta lite om vad som händer utanför vår trädgård :)