Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

23 november 2017

julpyntad blog - helgfråga

Hur är det med bloggen, har du någon kalender? Eller brukar du "julpynta" bloggen? undrar Mia i Helgfrågan. Nja, inte direkt, headern kan bli julig och kanske inlägg om några juliga böcker.

Bonusfråga: Vad ska du hitta på i helgen? inget särskilt, förra helgen hade vi små nattgäster ❤️
Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Ja men du brukar ändra din header, ser framemot den juliga. Små nattgäster är inte fel.

[Anna] sa...

Vad mysigt med små nattgäster :)

Lena sa...

Små nattgäster är trevligt :)

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jo, jag ändrar min header efter böcker jag läst.

[Anna] de bästa gästerna ❤️

Lena, mysigt när de kom och kröp upp i sängen och väckte oss :)

Boklysten sa...

Alltid trevligt med små nattgäster.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, de bor nära men nu passade det bra att sova över.

Bokdamen sa...

Kan vara trevligt att ändra headern eller bloggtemat till lite juligt, gjort det en gång.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, eller hur, jag byter header ganska ofta, till något som passar för stunden.

Robert W sa...

Trevligt med små nattgäster, bara det inte handlar om möss ;) Men jag hoppas det handlade om barnbarn.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, klart det handlade om barnbarn :) ❤️

Veiken sa...

Jag är inte mycket för julpynt, men kommer det ett julinlägg på bloggen, så visst!
Små nattgäster är dom bästa!

Lottens bokblogg sa...

Inlägg om juliga böcker kan det kanske bli på sin höjd

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, jag passar på att tvätta gardiner vid jul :)

Lotten, det låter lagom

Villa Frejas bokblogg sa...

Skönt att ha en helg utan vidare planer.
Jag brukar inte heller julpynta bloggen, men tipsar gärna om jul-lit.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, lite lagom med jul blir nog bra.

Mrs Calloway sa...

får kanske putsa fönster innan adventsstakarna kommer upp. har inte hittat julgardinen ännu

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, julen kommer som en överraskning varje år :)

Klimakteriehäxan sa...

Ja en annan header kan man kanske hitta, åtminstone till Facebook - här i bloggen byter jag ju i princip aldrig.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har inga principer...

Åsa sa...

Att ha en header verkar som en god idé om man vill variera utseendet på bloggen på ett enkelt sätt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa C, man vill ju inte lägga alltför mycket tid på utseende :)

Sara Pepparkaka sa...

Min header blir säkert också lite ny till jul.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, lite julstämning på enkelt sätt.