Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 november 2017

Peter Pan i Kensington Gardens ❤️

hittade på bibliotekets utgallringshylla Peter Pan i Kensington Gardens (Peter Pan in Kensington Gardens 1906) av J.M. Barrie, underbar liten bokpärla.
med gamla vackra originalillustrationer i färg, av Arthur Rackham.

11 kommentarer:

znogge sa...

Men vilket fynd! Det var inte illa :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag är så glad åt denna fina bok! ❤️

Annas Fotnoter sa...

Ibland har man verkligen tur! Vilket fint fynd.

kajsaLisa sa...

Närjag var där i somras såg jag inga trollsländor, men fin blid :)

Hanneles bokparadis sa...

Anna, perfekt bok för oss barnsliga anglofiler ❤️

KajsaLisa, trollsländorna kanske flyttade för hundra år sedan :)

Mrs Calloway sa...

det var ett riktigt fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, underbara illustrationer!

Bokugglor sa...

Vilket härligt fynd! :)

Hanneles bokparadis sa...

Jamie, blev mycket glad :)

Vargnatt sa...

Det var verkligen ett fint fynd!

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, så fina bilder!