Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

18 januari 2018

bloggaktiviteter - helgfråga

Vilka bloggaktiviteter deltar du i? undrar Mia i Helgfrågan:
Smakebit søndag, helgfråga på torsdagar, topplista på tisdagar, läser noveller, ibland sporadiskt något mer.
Bonusfråga: Har du något husdjur? inte just nu, men har haft katter.
Mias Helgfråga

32 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Tycker du är flitig, hinner mycket!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tittar inte så mycket på tv - och du hinner lika mycket!

[Anna] sa...

Vad flitig du är!

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] böcker är ju roligt!

Mia Eggimann sa...

Det är väl superbra.👍

Hanneles bokparadis sa...

Marie, visst är det trevligt att hälsa på hos andra bokbloggare ❤️

Evelina Nilsson sa...

Önskar att jag läste fler noveller

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, jag har blivit riktigt novell-biten!

Marias bokhylla sa...

Noveller borde jag bli bättre på, men har inte fastnat för den stilen helt enkelt. Ska fortsätta att försöka, gillar tanken och idén men det är aldrig det jag väljer först.

Vad flitig du är med utmaningar! :)

Hanneles bokparadis sa...

Maria, olika författare har ju helt olika stilar.

Bokdamen sa...

Noveller läser jag mellan varven. Inte så dumt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, trevligt att varva sin läsning.

Monika sa...

Jag gillar verkligen noveller, men det brukar inte bli så många på ändå. Brukar läsa dem när jag är mellan böcker :)

Hanneles bokparadis sa...

Monika, då passar ju novellerna utmärkt :)

Annette sa...

Ungefär samma utmaningar som dem som jag gillar :)

Anonym sa...

Jag gillar att läsa en novell ibland. Tycker om formatet och ibland fascineras jag av hur bra det kan bli på så få sidor.

Hannele på Hisingen sa...

Annette, visst är det trevligt att hälsa på hos andra bokbloggare :)

Kajsa, bra författare kan konsten att uttrycka sig kort.

Åsa sa...

Det där med att läsa noveller skulle vara kul att engagera sig mer i. Men vill nog inte bli för mycket styrd när det gäller vad som skall läsas... så får väl skapa mig en egen "utmaning". ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, självklart ska man själv styra sin läsning :)

Lottens bokblogg sa...

Ungefär som jag vad gäller veckoinlägg :-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, verkar vara de roligaste :)

FrökenChristina sa...

Noveller är riktigt trevliga ibland. Jag har rotat fram mina Noveller för världens barn. Riktigt bra samlingar.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, så många bra författare samlat.

Mrs Calloway sa...

letar ständigt novellsamlingar. somliga noveller är helt fascinerande

Sara Pepparkaka sa...

Jag kunde nog bli bättre på att läsa noveller.

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, många novellpärlor en har fått läsa

Sara, när man väl börjat kan man inte sluta.

Boklysten sa...

Noveller borde jag verkligen läsa mer av

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, bra att variera sin läsning.

Benita sa...

Läser ibland noveller men inte så ofta.

Hanneles bokparadis sa...

Benita, omväxling förnöjer.

Ewa K sa...

Katt är ett vanligt djur bland det bokälskande folket.

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, man kan läsa och klappa en katt samtidigt.