Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 mars 2018

brevromaner - helgfråga

Vad ogillar du i böcker? undrar Mia i Helgfrågan?
Ogillar onödigt våld i filmer och böcker, brevromaner är ok, intressant.

Bonusfråga: Dr Jekyll och Mr Hyde har väl alla hört talas om, förvandlas du någon gång till Mr.Hyde? Sällan sur i bilen, orättvisor får jag utslag av.
Mias Helgfråga

25 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Jag undra hur utslagen ter sig, blir det prickar över hela huden. Orättvisor är inte bra.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, osynliga prickar under huden, nära hjärtat

Klimakteriehäxan sa...

Usch när det blir väldigt våldsamt. Räcker med det som finns IRL.

Robert W sa...

Onödigt våld i romaner ogillar jag också. Tänkte inte på det när jag skrev mitt svar.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, såna böcker undviker jag.

Robert W, det finns bättre läsning.

Monika sa...

När våldet är med bara för våldets skull så blir jag lite trött. Ofta räcker det med antydningar.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, sex och våld... det räcker ofta med antydningar.

[Anna] sa...

Orättvisor får det verkligen att ryka ur mina öron!! Men med åldern har man lärt sig att välja vilka strider man ska kämpa!

Lottens bokblogg sa...

Ja, man vill ju gärna att saker ska vara rättvist

Villa Frejas bokblogg sa...

Våld och mord går bort, varför jag oftast dissar deckare.
Brevromaner kan vara ok.

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] precis, man får välja sina strider.

Lotten, men livet är sällan helt rättvist.

Freja, pusseldeckare gillar jag, lagom.

Ewa K sa...

Våld är inte inte min grej heller.

Hanneles bokparadis sa...

Ewa K, svårt att förstå grejen med det.

Bokdamen sa...

Orättvisor är inte kul, tyvärr så är livet inte så rättvist.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, nej, långt ifrån.

Cissi sa...

Orättvisor är okul!! Jag håller fullständigt med dej.
Trevlig helg!

Hanneles bokparadis sa...

Cissi, önskar dej detsamma!

Sara Pepparkaka sa...

Orättvisor är inte alls bra.

Mrs Calloway sa...

brev- och dagboksromaner helt ok. orättvisor är det väl ingen som gillar, precis

Hanneles bokparadis sa...

Sara, inte på något sätt.

Mrs Calloway, dagböcker blir jag mer och mer intresserad av.

Anonym sa...

Orättvisor skulle man helst vilja vara utan. :)

Boklysten sa...

Orättvisor får det att krypa i skinnet på en.

Hanneles bokparadis sa...

Kajsa, både i smått och stort :)

Boklysten, verkligen.

Åsa sa...

Kan bara hålla med dig. Brevromaner kan jag dock ha lite problem med.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det finns både bra och dåliga.