Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 mars 2018

mitt skrivbord - helgfråga

Vilken bok som blir film 2018 ser du framemot?
(annars kan du tipsa om en bok som blivit en bra film)
jag har noll koll på kommande filmer men tyckte mycket om Återstoden av dagen (The Remains of the Day) av Ishiguro från 1993.
här bloggar jag vid min stationära
Bonusfråga från Mias Helgfråga:
Hur ser ditt skrivbord ut, eller där du sitter och bloggar?

Mias Helgfråga
Gotiska berättelser av Karen Blixen, Up and down stairs : livet på engelska slott och herresäten i verkligheten av Jeremy Musson, förord av Johan Hakelius, Fyrtiotvå hus och en bockkran i Göteborg av Olle Niklasson för oss lokalpatrioter hittade jag på bokrea.

21 kommentarer:

Monika sa...

Återstoden av dagen tror jag att jag vill se.

Hanneles bokparadis sa...

Monika, svt visade den, fin.

[Anna] sa...

Hittade inte så mycket intressant bland de kommande filmerna men jag går sällan på bio.

Mia Eggimann sa...

Trevlig reaböcker. Jag har beställt mina men ska till bokhandel idag, tror jag.

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] svt visar mycket bra filmer.

Marie, man hittar en hel del trevligt på plats.

Veiken sa...

Jag ser sällan en film om jag har läst boken. Jag blir alltid så besviken då.....

Hanneles bokparadis sa...

Verken, besviken blir jag sällan, men har jag sett filmen, läser jag sällan boken efteråt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Återstoden av dagen har jag läst och skulle gärna kunna se som film också. Kan nästan tro att den till och med är bättre än boken.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, väldigt bra skådespelare

Klimakteriehäxan sa...

Såg filmen, bra men sorglig. Betyder nog att jag inte kommer att läsa boken trots att jag har den.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jo, man får fundera i tid vad som är viktigt här i livet.

Boklysten sa...

Återstoden av dagen är bra både som bok och som film.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag tycker om Ishiguro.

Lottens bokblogg sa...

Den fick jag i födelsedagspresent så jag hoppas snart få chans att se den

Lena sa...

Återstoden av dagen har jag varken läst eller sett, men vill verkligen göra det någon gång.

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, trevligt, jag passade på när svt visade Återstoden av dagen runt Nobelfestigheterna.

Lena, boken finns ju även på biblioteket, även filmen kan man låna på biblioteket.

Åsa sa...

Återstoden av dagen vill jag nog faktiskt se istället för läsa, för ovanlighetens skull, annars brukar det ju vara tvärtom. :)

Bokdamen sa...

Återstoden av dagen såg jag när den kom, väldigt bra!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, den filmen var väldigt lyckad, finns på biblioteket.

Bokdamen, tyckte om filmen också, visades på svt.

Annette sa...

Härligt färgglad och kreativ skrivplats!

Hanneles bokparadis sa...

Annette, jag stortrivs att sitta där!