Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 maj 2018

det grönaste fyndet

På bokmässan finns även flera antikvariat, av en slump såg jag ett häfte
Stunder i trädgården
av  Hermann Hesse (Stunden im Garten 1936),
inte helt gratis men mycket trevlig läsning.

3 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fin... blir väldigt avundsjuk...

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilket fynd du har gjort...
Tack för att du skrev inne hos mig så att jag hittade hit.
Ha det gott:)

Hannele på Hisingen sa...

Ingrid, man kan läsa den om och om.

Marie, kul att du hittade hit :)