Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 maj 2018

världens bästa bibliotek ❤️

så många bra författare jag lyssnat på; Johannes Anyuru och Navid Modiri från Hisingen, Sami Said, Marjaneh Bakhtiari, Theodor Kallifatides, Nuruddin Farah från Somalia och många fler som kommer till Biskopsgårdens bibliotek på Vårväderstorget, dit jag åker spårvagn eller cyklar.

Jag har 500 meter till biblioteket - och kan beställa vid datorn hemifrån från 25 olika bibliotek i hela Göteborg!

5 kommentarer:

znogge sa...

Våra svenska bibliotek kan vi verkligen inte klaga på :D

Mösstanten sa...

Bibliotek är fantastiskt! Jag har gångavstånd till mitt. Och visst är det bra att man kan beställa från hela sitt län utan kostnad.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, inte bara bra program, även helt nya böcker!

Mösstanten, och bra personal som hjälper, mitt närmaste bibliotek stänger över sommaren, men då kan man få sommarlån :)

Ylva sa...

Ni har det bra i Göteborg som kan beställa från alla biblioteken.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, inte mycket en saknar, och så kan man även skriva önskningar...