Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 september 2018

blev nyfiken på Literary Wonderlands

Literary Wonderlands: A Journey Through the Greatest Fictional Worlds Ever Created av Laura Miller, Lev Grossman, John Sutherland.
"Imaginary worlds have captivated readers since the first works of literature. Lovingly researched and beautifully produced, Literary Wonderlands explores the timeless, captivating features of literature's greatest fictional worlds and the minds that created them.
The book is comprised of nearly 100 sections, each of which details the plot of a famous fantasy world, the historical circumstances that surrounded its production, the author's inspiration, and the place it holds in the public imagination. Roaming from classic tales including C.S. Lewis' The Chronicles of Narnia to Philip Pullman's His Dark Materials, this truly global collection chronicles over two thousand years of literary creation. Accompanied by stunning visuals that elucidate the production of each wor k, Literary Wonderlands is an enchanting read for anyone who has ever been transported to another place through the power of the written word."
Mycket intressant på museer och bokaffärer i Wales - men resväskan full.

9 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Åh, den blev jag också sugen på nu :-)

Hanneles bokparadis sa...

Mrs E, jag kan förstå det :)

Mrs Calloway sa...

men du har ju makens resväska också. och så kan en väl köpa till en resväska?

znogge sa...

Det får bli ett återbesök så du får köpa på dig lite mer. Härligt när man hittar en pärla!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, vi hade en reservväska, men denna kan köpas från Sverige, utan porto om en inte har bråttom, tryck på länken, jag bara spanar lite på resor.

Znogge, jag hittar alltid bokpärlor! ❤️

Mösstanten sa...

Spännande!

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, gillar sånt här!

Ama de casa sa...

Oj. Att läsa på utrikiska är alltför jobbigt för mig. Jag vill kunna läsa mer avslappnat :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, modersmål funkar oftast bäst :)