Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 september 2018

bokliga souvenirer


Bokhållare jag hittade i Manchester. Boklysten samlar bokmärken.
John Rylands Library Manchester 1899.

13 kommentarer:

Ylva sa...

Inte för att jag gillar tjejigt rosa/cerise så mycket, men de där var fina!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag valde dessa, passar en tant, det fanns även manliga modeller :)

Ama de casa sa...

Trevliga bokmärken :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, håller uppe de gamla riktiga pappersböckerna :)

KajsaLisa sa...

Häftigt bibliotek, lite Hogwarts över den.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, precis, mycket gamla böcker, fina möbler.

Mösstanten sa...

Fiffiga mojänger! Alltid kul med bilder från bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, bibliotek tröttnar en inte på.

znogge sa...

Souvenirer helt i min smak :D

Klimakteriehäxan sa...

Bra och användbara inköp!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, lagom storlek och vikt :)

Klimakteriehäxan, tullen bråkar inte heller!

Boklysten sa...

Härliga! Kul med lite annorlunda prylar/bokmärken!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, försöker hitta nånting när jag reser.