Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

20 september 2018

Bokmässan - helgfråga

Ska du besöka Bokmässan? Hur länge? Bästa tipset? undrar Mia i Helgfrågan. En dag räcker, kollar de små intressanta förlagen, de stora ser en ändå överallt, gör fynd på antikvariat, Erikshjälpen, tittar på barnbarnsböcker...

Bonusfråga: Har du något Restaurangtips i Göteborg?
Libanesisk restaurang vid Korsvägen utanför Bokmässan.

Mias Helgfråga

23 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Ingen champagneträff i år heller! Synd!

Villa Frejas bokblogg sa...

Libanesiskt låter gott.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, verkligen synd! ❤️

Freja, de har väldigt god mat.

Rak i ryggen sa...

Libanesiskt är gott! Har aldrig lyckats ta mig ifrån mässområdet och hotellet, fast vi brukar bara vara där en kortis.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, lite synd kan en tycka, men en orkar väl inte så mycket mer.

KajsaLisa sa...

Säger nog samma sak,har aldrig besökt en bokmässa.

Mrs Calloway sa...

om jag har ett seminariekort i min hand får jag hur mycket krafter som helst. brukar också hinna med någon konsert eller film

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, inte jag heller i din ålder.

Mrs Calloway, jag har sett seminarier bara i svt.

Robert W sa...

Libanesisk restaurang låter spännande. I det lilla samhälle där jag bor är det mest exotiska en pizzeria :D

Hanneles bokparadis sa...

Robert, mat finns det i Göteborg för alla smaker :)

Boklysten sa...

Libanesiskt är gott!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, verkligen!

Ylva sa...

Jag får inte åka med jobbet i år så det blir ingen mässa för mig. Det roligaste är att få seminariekort, annars blir jag fort trött bland alla människor.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, synd, jag har nog aldrig lyssnat på något seminarium på Bokmässan, sett på svt.

Mia Eggimann sa...

Jag åker också upp en dag och vet knappt om jag orkar det.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag bor ju i Göteborg, men trött på kvällen är jag nog.

Sara Pepparkaka sa...

Tack för restaurangtipset!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, gott, populär restaurang.

FrökenChristina sa...

Vissa seminarier kan vara så bra. Noah Chomsky för några år sedan var inspirerande.

Bokdamen sa...

Trevligt med bokmässan och lite jobbigt också. Många seminarier brukar vara intressanta.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, Chomsky är intressant, många seminarier visas i svt.

Bokdamen, inte sett seminarier på plats, bara några i svt.

Åsa sa...

Mysigt med antikvariat! Ett sånt skulle jag vilja ha i närheten. ;)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, en del loppis har väldigt fina bokavdelningar.