Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

02 september 2018

Jane Austen £10 dyrt bokmärke

Detta får bli ett bokmärke. Boklystens bokmärken: HÄR.

16 kommentarer:

Mösstanten sa...

Ganska dyrt bokmärke. :-) jag använder gamla vykort som jag har köpt på museer för att spara och ha själv.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, det gör jag också, post it bäst, men denna har jag väntat på.

Ugglanoboken sa...

Blev helt lycklig första gången jag höll Jane Austen-sedeln i min hand :-)

Hanneles bokparadis sa...

Helena, visst är de nya sedlarna vackra! ❤️

znogge sa...

Vilket fint och prisvärt bokmärke ;-)

Ama de casa sa...

Här kommer ett erkännande - jag gör hundöron! Fast bara i pocketböcker och såna som är mina egna (eller om den jag lånat av också gör hundöron). Kanske likaså bra att jag mer och mer har gått över till läsplatta ;-)

Ha en fin start på september!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, de nya engelska punden är väldigt vackra.

Ama, hundöron är en styggelse :(
Dåligt i biblioteksböcker.

Klimakteriehäxan sa...

Den hade jag inte sett, ännu mindre haft i min hand! Länge sen jag var i England, tyvärr.

Boklysten sa...

Det är ju lite kul att använda sedlar som bokmärken. Jag kanske skulle plocka fram de där gamla femkronorssedlarna jag har!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, det finns egentligen inte så många bilder på Jane Austen, denna som hennes syster tecknade.

Boklysten, absolut, skulle passa utmärkt!

Ama de casa sa...

I biblioteksböcker skulle det aldrig falla mig in att göra hundöron. Men om den PERSON jag lånar av är en hundöronmänniska då drar jag mig inte alls för att göra det jag med. Ett oskick - jo, jag vet. Men själv blir jag inte alls störd av det :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, mina böcker får du inte låna, jag har referensbibliotek, böcker läses på plats :)

Veiken sa...

Läckert bokmärke. Jag har några som jag sällan använder, men det blir mer och mer platta i det här huset!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, mina gamla och litteraturvetenskapliga böcker funkar inte så.

KajsaLisa sa...

Det passar ju bra som bokmärke speciellt till engelsk litteratur, men jag brukar använda dom till annat när jag är där :)

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, jag med men en sedel vill jag spara och ha :)