Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 oktober 2018

instagram - helgfråga

Hur tänker du om instagram? undrar Mia i Helgfrågan.
Jag undrar vem hinner läsa allt? har ett ganska passivt instagramkonto,
Bokbloggar har väl inte samma popularitet som mode och mat... ?

Bonusfråga: Har du något mysigt hösttips? vara ute så mycket det går.
Mias Helgfråga

22 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Men en del avslutar sin bloggar för att istället ge recensioner på Instagram.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, det kommer inte jag göra.

Linnea sa...

Jag läser långt ifrån allt, men jag tycker att det kan vara inspirerande att gå in då och då och kolla bokkonton på instagram. Det kräver ju heller inte lika mycket läsning som en blogg.. :) Kortare texter och mer bilder..

Veiken sa...

Jag har ett instagramkonto som för det mesta ligger och vilar...

Hanneles bokparadis sa...

Linnea, jag har korta texter och fina bilder här ❤️

Veiken, samma här.

Paula sa...

Jag har skippat insta och snapshat och twitter, bara bloggen och fb är mina sociala nätverk. Jag o min dåliga disciplin innebär att jag annars skulle ha en hund som satt med benen i kors hela dagarna när jag sitter och glor på en skärm. Och så kan vi inte ha det

Hanneles bokparadis sa...

Paula, ingen ska sitta och glo på en skärm hela dagarna

Mrs Calloway sa...

bloggen är viktigast. det är min läsdagbok

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Valloway, precis, fungerar utmärkt, lätt att hitta när en funderar något.

Klimakteriehäxan sa...

Det stör mig inte alls att jag har ett Instagramkonto som ligger jungfruligt där och väntar ...

Bokdamen sa...

Har ett instakonto som jag inte använder. Känner att det räcker med bloggen i dagsläget.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, en kan ju inte hänga med överallt... måste hinna läsa böcker också.

Bokdamen, räcker alldeles utmärkt.

Villa Frejas bokblogg sa...

Mode och mat intresserar mig föga.

Sara Pepparkaka sa...

Du har nog rätt i att ingen orkar läsa allt.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, såna bloggar verkar vara större än bokbloggar.

Sara, omöjligt att både läsa och skriva i alla medier.

Boklysten sa...

Bloggen är viktigast!

Annette sa...

Jag tror att Instagram slagit igenom så mycket just på grund av att det kräver mindre tid att scrolla genom flödet med Instagraminlägg än att klicka in i olika bloggar. Det ligger nog i tiden, att se bilder och texter på kort tid, inga djupgående saker. Tråkig utveckling tycker jag. Jag håller fast vid bloggen, men har Instagram vid sidan om.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, absolut! En bra bokdagbok till en själv, hålla ordning på läsandet.

Annette, att bara lägga ut bilder på instagram lockar inte mig, inte bläddra bland andras bilder heller...

Åsa sa...

Livsstilsbloggar och modebloggar verkar väldigt populärt. Rena matbloggar är nog inte lika välbesökta, finns ju så oerhört många dessutom. Bokbloggar är dock enligt mig bäst, utan konkurrens, sen må det väl kanske inte vara så värst trendigt... men vad gör väl det, huvudsaken man trivs. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, jag läser nästan bara bokbloggar, lite om trädgårdar.

Ylva sa...

Jag lägger ut en bild varje dag på instagram men inte så mycket text. Följ gärna mig, yfronten.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, jag har inte riktigt kommit igång