Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

27 oktober 2018

sötaste bokmärken

När man ätit upp innehållet, kan  omslaget användas som bokmärke. 
Boklysten har massor med olika bokmärken.

11 kommentarer:

Mösstanten sa...

Inte fel att ha de där författarna som bokmärken. Fast chokladen ska helst vara minst 95-procentig om jag ska äta upp den. Min man säger att jag är en riktig hårding.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, 95 för många procent för mig, smakar bark... själv nöjer jag mig med en bit, behöver inte överdriva åt nåt håll. Undersökningar säger att de som äter litet choklad är både lyckligare och friskare ❤️ än de som inte äter alls.

Znooge sa...

Delikat och kul :D Nytta med nöje!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, trevligast så :)

Ama de casa sa...

Gott! Men nåt bokmärke behöver ju inte jag... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, ge till någon behövande :)

Boklysten sa...

Oj, va fina de var!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, och goda också! ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Fina! Vill gärna smaka!

Jokke sa...

Jag tycker om både chocklad och böcker. Jag använder inte bokmärken, ja vet inte varför.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, faktiskt gott men kort hållbarhet :)

Jokke, oftast använder jag post it, ramlar inte.