Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 november 2018

besökt tre bibliotek på en dag

Fikade med min 86-åriga mor, jag hade bakat kornbjöd som hon verkligen gillade. Jag lämnade ett par gamla böcker på biblioteket nära henne, så jag skulle slippa bära på dem, skulle köpa lite mat på Lidl.
På det andra biblioteket anmälde jag mig till Finsk Kulturafton med film och hämtade boken vi ska prata om i januari.
På mitt eget bibliotek hämtade jag ett par böcker jag beställt; Gropen av Emma Adbåge och Jag hatar kaniner och blommor och barn av Per Nilsson, Lisen Adbåge. Vi har väldigt bra bussar - och många bibliotek på Hisingen.

11 kommentarer:

Znogge sa...

Biblioteksbesök är sällan fel! Även här har vi ett gott urval :D

Mösstanten sa...

Tre på samma dag! Inte illa! Så bra att ni har bra kommunikationer där du bor. Det är värt mycket.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, visst är det fantastiskt i Sverige!

Mösstanten, det är väldigt värdefullt med bussar som går ofta, sällan jag kör bil.

Ama de casa sa...

Oj! Det var inte illa... Jag minns inte när jag besökte ett bibliotek senast, utom det på nätet då :-)

Sara Pepparkaka sa...

Vilken lyckad dag med tre biblioteksbesök!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det finns mycket att hämta på nätet, ibland laddar jag ner böcker :)

Sara, verkligen!

Amanda (Swedish Passport) sa...

Lät som en riktigt bra dag! :)

Hanneles bokparadis sa...

Amanda, en bra dag på många sätt :)

Ugglanoboken sa...

Det är bra trevligt med biblioteksbesök!

Paula sa...

För tjugotalet år sedan när jag bakade mitt eget bröd var kornbröd högt i kurs. Så himla gott! Snålvattnet rinner

Hanneles bokparadis sa...

Helena, bibliotek har ofta så trevlig atmosfär.

Paula, visst är det gott! Jag skållar mjölet så det inte ska bli så smuligt.