Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 november 2018

julböcker - helgfråga

Har du spanat in några böcker med jultema som du vill läsa? undrar Mia i Helgfrågan? jag gillar julen och har en hylla full med julböcker ❤️

Bonusfråga: Hur firar du 1:a advent? ibland går vi till kyrkan.
Fin julskyltning i Göteborg, se: HÄR.
Mias Helgfråga

26 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst en hel hög julromaner redan. Så mysig tradition.

Hanneles bokparadis sa...

Unknown, man kommer in i lagom stämning ❤️

Yasmine sa...

Jag vet inte hur jag ska fira första advent, men jag ska försöka hinna gå på julmarknad :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, julmarknad låter jättetrevligt :)

Lena sa...

Har bara läst första boken än i Colgans serie, men har de andra två väntandes i bokhyllan. Var länge sedan jag gick till kyrkan under advent.

Mrs Calloway sa...

har också en del julböcker och gamla jultidningar

Hanneles bokparadis sa...

Lena, ibland passar vi på att gå i kyrkan, ofta fin musik.

Mrs Calloway, jultidningar är perfekt läsning nu ❤️

Rak i ryggen sa...

Har nog aldrig läst en riktig julroman, däremot har jag redan sett sliskig julfilm på Netflix. Och så läser jag Kondrad lussar för 3-åringen, året om.

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, låter trevligt, jag älskar julfilmer! ❤️

[Anna] sa...

Åh vilken bra ide!! Jag kanske måste göra en hylla med julböcker!! :) Vad mysigt att gå i kyrkan nu i december, det brukar vara så stämningsfullt!

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] väldigt stämningsfullt med vacker musik ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Men blir det inte lite tradigt i längden, det där bageriet? (jag har bara läst ettan)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, nej, det blir det inte.

Ama de casa sa...

Jag gillar också julen och läser gärna en mysig julbok :-)

Första advent brukar vi fira med att gå ned på stan och kolla in det högtidliga tändandet av den småländska julgranen nere på stora kyrktorget då det bjuds på glögg och peppisar :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, låter ju hur trevligt som helst :)

Evelina Nilsson sa...

Colgans bok har jag tänkt försöka läsa i december.

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, visst är Colgan bra ❤️

Bokdamen sa...

Kan vara trevligt att gå i kyrkan i december. Fin musik och så.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, verkligen stämningsfullt.

FrökenChristina sa...

Kyrka blir det på Lucia med konsert. Första advent är det julmarknad. Julböcker är inte riktigt något jag lagt ned tid på.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, så fint i kyrkan på Lucia, tittar gärna på tv på morgonen.

Mia Eggimann sa...

Bagerietböckerna gillar jag.😀

Lottens Bokblogg sa...

En hel hylla? Wow!

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag med ❤️

Lotten, jag gillar julen!

Åsa sa...

Har fina minnen från "skyltsöndag" som man gick på som barn, mycket är så annorlunda idag, om man jämför. ;) Har nog bestämt inga julböcker i bokhyllorna. :o

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, mycket är annorlunda, i Göteborg är det fortfarande NK som julskyltar :)