Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

21 november 2018

julklapp till bokläsande make

denna lilla retrolampa snyggare än en pannlampa

17 kommentarer:

Znooge sa...

Smart och smidig samt kanske bekvämare än en pannlampa ;-)

Mösstanten sa...

Var tvungen att googla lite för att förstå vad det var. Verkar vara en användbar liten grej.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, det återstå att se på julafton :)

Mösstanten, vi får se om maken blir nöjd.

Ama de casa sa...

Oj vad söta dom var! Hoppas dom funkar bra också :-)

Klimakteriehäxan sa...

Har en sån. Funkar sisådär.

KajsaLisa sa...

Snygga, blev det den röda eller den svarta ?

Hanneles bokparadis sa...

Ama, annars får det bli ett smycke i bokhyllan....

Klimakteriehäxan, detta är ingen ersättning för sänglampan.

KajsaLisa, köpte den svarta till maken.

Veiken sa...

Inget nytt under solen. Kul när gammal design kommer tillbaka. Hoppas maken blir nöjd!

Yasmine sa...

Älskar din beskrivning om dig själv! :D

Mrs Calloway sa...

var är julbloggen????

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, annars kan jag använda denna :)

Yasmine, kopierat från Astrid Lindgren ❤️

Mrs Calloway, min lite halvpassiva julblogg:
http://hannelestraditioner.blogspot.com/

wiolettan sa...

Den ser bekant ut. Jag har nog haft liknande någon gång i mitt liv. Otroligt viktigt med en bra och fungerande läslampa.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, denna är bara typ 8 cm hög.

Annas Fotnoter sa...

Verkligen en superbra julklappsidé! Tack för tipset!

Hanneles bokparadis sa...

Anna, sötare kan en knappt tänka!

Vargnatt sa...

Den är verkligen superfin!

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, om maken inte gillar lampan, så tar jag den :)