Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 december 2018

fin film för mattefreak X+Y

Mästerskapet, brittisk långfilm från 2014. Innesluten i sin egen värld kämpar autistiske Nathan för att våga närma sig andra människor. Peppad av sin excentriske lärare ansluter sig Nathan till en grupp udda mattegenier för att ställa upp på matematikolympiaden i Taiwan. Där möter han söta kinesiskan Zheng och ställs inför en problematik som inte går att lösa med en vanlig ekvation, titta: HÄR.

11 kommentarer:

znogge sa...

Det låter som en tänkvärd och bra film. Autism kan ställa till det i relationerna med andra.

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, väldigt sevärd fin film.

Veiken sa...

Oj vilken öppning. Det smakar mera. jag tror att många borde se den filmen.

Christina Karlsson sa...

Den vill jag se, inte för att jag är mattefreak utan mer för att jag gillar när folk brinner för något och matte är ju alltid spännande.

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, riktigt sevärd film.

Christina, inte så mycket matte att det stör.

Ama de casa sa...

Låter som en intressant film! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, intressant med matte och kärlek ❤️

Yasmine sa...

Låter som en mysig film! :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, fin och tänkvärd.

Blondina sa...

Tack för tipset :D älskar film

Hanneles bokparadis sa...

Blondina, jag älskar bra film ❤️