Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 december 2018

fint bokmärke och frimärke

Inte ofta man blir exalterad av reklamen och vill spara den, men postens reklam med trädgårdsvännen Annika Christensens frimärke med penséer sparar jag som bokmärke, om hennes inspirerande må-bra-bok En lisa för själen.
Ihana puutarhakirja ja Annika on kuvannut tämän postimerkin, olemme tavanneet eri puutarhajuttujen piirissä. Bokmärken finns även hos Boklysten.

12 kommentarer:

Daniel sa...

Jag tror på Lisa för själen!

Hanneles bokparadis sa...

Daniel, så sant så.

Klimakteriehäxan sa...

Verkligen fint frimärke!!!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, en trevlig bok också, kan läsas även om man inte har en egen trädgård.

Klimakteriehäxan sa...

Hoppsan, en repris! Fortfarande fint, men det tyckte jag ju redan för åtta år sen!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, tänk att få sitt namn på ett frimärke!

Boklysten sa...

Den var fin!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, det tycker jag med!

Ama de casa sa...

Hur många bokmärken har du vid det här laget? Du har säkert fler bokmärken än vad jag har fin-wettexar :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, inte kommit på att räkna :)

Blondina sa...

sv; Ja jag önskar att netflix kom ut med mer klassiska julfilmer, alltså från 80-90 talet osv såna man växte upp med kring jul osv :)

Hanneles bokparadis sa...

Blondina, vi har bara svt och några gamla dvd ❤️