Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

13 december 2018

Lucia - helgfråga

Har du hittat någon bok du ser framemot i vår? undrar Mia i Helgfrågan.
Spring av Ali Smith.

Bonusfråga: Har du kollar på något Luciatåg?
ja, i svt, på skolor och dagis trångt för mor- och farföräldrar.
Mias Helgfråga

27 kommentarer:

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag fick se ett litet tåg på jobbet när tredjeklassarna lussade.

[Anna] sa...

På min dottersskola, lågstadiet, så är det 3orna som har luciatåg och då får bara 3ornas anhöriga komma, så de berörda föräldrarna ska få en chans att se. När det är examen ser man iingenting och det är så trångt att det är jobbigt.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, så trevligt det låter!

[Anna] så är det på äldsta barnbarnets skola.

Mrs Calloway sa...

väntar också på Smith, Spring. fick en videoinspelning av ena barnbarnet också

Lena sa...

En författare som jag hört talas om men inte läst.

Klimakteriehäxan sa...

Det var härligt när ungarna lussade! Men det börjar bli länge sen nu ...

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, då var det ju nästan som du varit där!

Lena, Smith skriver intressanta böcker.

Klimakteriehäxan, ibland har jag fått vara med barnbarn ❤️

Klimakteriehäxan sa...

PS jag har i a f ätit en lussebulle m saffran, god!

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, vi göteborgare i denna fattiga hamnstad gillar inte saffran... gärna med några russin i

Ama de casa sa...

Här blev det också lussetåg på TV. När vi väl kom hem så hade det börjat regna så att gå ut och kolla lockade inte särskilt mycket :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, det förstår jag :)

Boklysten sa...

Känner inte till den boken!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag tycker om Ali Smiths böcker.

Bokdamen sa...

Det finns nog en hel del nytt att se fram mot, men har många ”gamlingar” kvar som jag vill läsa också ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, jag vill också läsa mer äldre litteratur :)

Lottens Bokblogg sa...

Länge sedan man var på luciatåg för barnen nu...

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, åren går... ibland har vi fått vara med barnbarn.

Evelina Nilsson sa...

Trevligt med luciatåg!

Hanneles bokparadis sa...

Evelina, väldigt vacker svensk sed ❤️

Åsa sa...

Ny bok/författare för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, tycker om Ali Smiths böcker.

Annette sa...

Jag har inte läst Ali Smiths böcker än, men hoppas läsa dem nu.

Hanneles bokparadis sa...

Annette, jag tror du skulle gilla dem.

Ylva sa...

Jag har inte koll på vad som kommer ut i vår än.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, så långt fram tänker inte jag heller.

Mia Eggimann sa...

Winter har jag inte hört talas om, ska bli spännande att läsa om boken sedan.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, jag väntar gärna på översättningen.