Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 februari 2019

önskemeny - helgfråga

Har du önskelista? undrar Mia i Helgfrågan.
Nja, lånar och köper när andan faller på.

Bonusfråga: Favoritmeny, äter allt, idag tänkte vi äta indiskt med barnbarnet, hennes favorit - blev hemgjord kycklinggryta och frukt.
Mias Helgfråga

21 kommentarer:

Boklysten sa...

Jag är också allätare!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, enklast när en tycker om allt!

Ama de casa sa...

Jag äter också det mesta (men undviker morötter). Men extra gott är nog husmanskost, tror jag. Och hummer :-D

Hanneles bokparadis sa...

Ama, hummer var för länge sedan :)

Mia Eggimann sa...

Ja det är väl tur man äter det mesta, riktigt söta efterrätter är jag inte så förtjust i

Robert W sa...

Kycklinggryta på indiskt vis låter riktigt gott.

Eva Trillian sa...

Enkelt och som andan faller på :) Det är det bästa!

Hanneles bokparadis sa...

Marie, efterrätt tackar jag inte nej till :)

Robert W, visst är det smaskens.

Hanneles bokparadis sa...

Eva Trillian, jag är dålig på att planera i förväg....

Villa Frejas bokblogg sa...

Indiskt är gott.

Hanneles bokparadis sa...

Freja, det var inte så längesen jag åt det för första gången.

Lena sa...

Kycklinggryta med frukt låter gott.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, inget märkvärdigt men gott.

Mrs Calloway sa...

jag äter det mesta men tycker inte så mycket om viss mat. efterrätter känns inte alldeles nödvändigt

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag älskar efterrätter ❤️

Bokdamen sa...

En god efterrätt är inte dumt. ;)

Lottens Bokblogg sa...

Indiskt är gott. Har en mamma som kan laga "riktigt" indiskt.

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, ett trevligt avslut :)

Lotten, lotter toppen.

FrökenChristina sa...

Indisk mat kan vara riktigt gott. De har fantastiska vegetariska grytor.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, det får jag testa nån gång.

Åsa sa...

Indisk kycklinggryta låter ju toppen! :)