Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

28 februari 2019

vaffö sluta blogga - helgfråga

Varför slutar många blogga ? undrar Mia i Helgfrågan.
För lite tid, tröttnat på böcker, för lite igensvar...
Bonusfråga: Tips på bra bokblogg? bernur.

Mias Helgfråga

21 kommentarer:

Mia Eggimann sa...

Kan man tröttna på böcker😁

Villa Frejas bokblogg sa...

Ja, kan tänka mig att en del slutar om de inte får respons på texterna. Kommentarer är viktiga.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, nej, jag skojade bara :)

Freja, visst är det roligare med kommentarer, lite diskussion.

Klimakteriehäxan sa...

Tröttna på böcker????? det finns väl inte? (sen är vi ju några som bloggar även om annat)

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jo, min trädgårdsblogg har vintervila.

[Anna] sa...

Va? Tröttna på böckeR? Kan man göra det :)

Hanneles bokparadis sa...

[Anna] jag har inte testat :)

Bokdamen sa...

Tröttna på böcker?? Hm, kan det verkligen bli så ;)

Hanneles bokparadis sa...

Bokdamen, det hoppas jag verkligen inte :)

Mrs Calloway sa...

tröttnat på böcker? omöjligt! instagram är inget jag är så road av

Paula sa...

därför att man gått från bloggar till instagram och till andra media där det går fortare!men hur länge kan man knata på fortare, i synnerhet om man har en bokblogg???

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, jag har inte förstått vitsen med instagram.

Paula, jag visar helst foton i min bokblogg.

Lottens Bokblogg sa...

Tröttnat på böcker - då har man nog det riktigt jobbigt ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, där jag jag inte varit :)

Sara Pepparkaka sa...

Tack för tipset! Den bokbloggen hade jag inte sett förr!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, Björn recenserar många intressanta böcker.

FrökenChristina sa...

Den bloggen har jag följt ett tag.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, Björn skriver mycket intressant.

Åsa sa...

Jo, anledningarna kan nog vara många (men "tröttnat på böcker", kan det vara möjligt?).

Boklysten sa...

Tröttna på böcker kan man ju inte, men kanske tröttna på att skriva om dem.

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, det har jag svårt att tänka mig.

Boklysten, så kan det vara, men kul att ha lite egna anteckningar.