Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 mars 2019

Kalle Lind har nästan skrivit en bok om mitt bibliotek

Kalle Lind är verkligen underhållande, trevlig att lyssna på. Vi har något gemensamt; Lind älskar att rota bland gamla böcker, sparar en del. 88 böcker du inte behöver läsa av Kalle Lind handlar delvis om mitt eget bibliotek... många av mina böcker finns nämnda. Lind har gått noga i väga, läst böckerna och ger sitt omdöme, lite som Det bästas förkortade romaner - när man vill hänga med i snacket om de senaste. Eller ha koll på det som är passé.
Jag passade på att få min bok signerad.

10 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

j 678??????????????? Kalle Lind är smart.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, verkligen, och har massa fantasi!

Christina Karlsson sa...

Låter som ett smidigt sätt att få snabbläst böckerna :)

Hanneles bokparadis sa...

Christina Karlsson, eller hur, och avgöra om de är något att ha :)

znogge sa...

Smart bo och kul att få den signerad :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag berättade för Kalle att han måste ha varit hemma hos mig, jag gillar också knasiga böcker :)

Mösstanten sa...

Verkar vara en kul bok. Kanske kan man ha nytta av den också.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, du kan låna boken på biblioteket.

Veiken sa...

Du milde vilken kille. Tålamod stavas det! Jag har inte mycket av den varan!

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, det tror jag att jag har.