Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 mars 2019

mer brittiskt blir det knappast

Chips med Marmite- och Worcestershiresås-smak.
Best of British : Taylors & Jones är en fin kokbok på svenska för oss anglofiler. Maten i England är bättre än dess rykte, men det kan ändå vara lite berg- och dalbana.

6 kommentarer:

wiolettan sa...

Möjligt, men jag kommer ihåg att jag inte blev så överförtjust i den engelska maten de gånger jag har varit där, bara två visserligen.

Hanneles bokparadis sa...

Wiolettan, jag har alltid ätit gott i England 🇬🇧

znogge sa...

Vi har alltid ätit gott i England tycker jag!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, samma här!

Ylva sa...

Min man som är halvengelsk gillar chips med vinäger. Jag är såklart mer inne på engelska efterrätter som trifle, mudcake, honey comb ice cream.

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, chips med vinäger är gott, men dessa är ganska udda smaker, tack för tips för efterätter! ❤️