Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

16 mars 2019

Svenskt novellregister 1973-1977

Svenskt novellregister 1973-1977 kunde jag inte låta bli att plocka från bibliotekets gallringshylla, både efter författare och titlar i alfabetisk ordning. Många nästan okända författare för mig. Bara leta om en behöver något passande. Lite krystat men jag kunde inte låta bli att ha denna med i utmaningen.


Novell IV hos Ugglan:
11. Läs en novell där någon som funnits i verkligheten är en av personerna.

8 kommentarer:

Ama de casa sa...

Katten såg ut att gilla novellerna :-D

Znogge sa...

En litteraturintresserad katt dessutom :D

Bokdamen sa...

Vad trevligt med en katt som verkar litteraturintresserad ;)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, katter har bra smak ❤️

znogge, inte fel alls...

Bokdamen, gäller att uppfostra dem rätt :)

Christina Karlsson sa...

Härligt med en katt som gillar litteratur :)

Hanneles bokparadis sa...

Christina, kan inte bli bättre :)

Ugglanoboken sa...

Verkar ju vara en användbar bok! :-)

Hanneles bokparadis sa...

Helena, en novell-letare kan få nya tips :)