Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

05 mars 2019

synd, Hillary - kulturkollo

Både Michelle Obama och Hillary Clinton skulle ha blivit bra presidenter.

Kvinnor och makt intresserar Kulturkollo.

15 kommentarer:

znogge sa...

Ja, det var synd minst sagt...

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, en duktig kvinnlig president skulle ha suttit bra

Mrs Calloway sa...

det hade varit på sin plats med en kvinnlig president!

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, verkligen, efter 240 år!

KajsaLisa sa...

Instämmer.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, världen har blivit egoistisk

MissMagic sa...

Håller med :(

Hanneles bokparadis sa...

Miss Magic, trist

Klimakteriehäxan sa...

Såg i tidningen idag att Michelle O kommer till Sverige (och Norge och Danmark). Hon ska fylla Globen den 10 april! Verkar kosta kring tusenlappen. Nej, jag ska inte gå.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, något ska väl en pensionerad presidentfru leva av...

Robert W sa...

Det är lustigt att så många i Sverige vill ha en kvinnlig president i USA, samtidigt som vi själva aldrig haft en kvinnlig statsminister.

Anna sa...

Hillarys bok har jag ännu inte läst. Nancy Pelosi är en skarp demokrat!

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, vi är beroende av USA. Sverige har varit nära ett par gånger, Finland lyckades, som en del andra nordiska länder.

Anna, dessa kvinnor är väldigt skarpa, ofta duktigare än männen, det skrämmer dem.

Ela sa...

Obama verkar inte vilja bli president, även om jag också tror att hon skulle bli en bra sådan! Clinton trodde jag dock verkligen på när det begav sig.

Hanneles bokparadis sa...

Ela, Michelle har gjort bra ifrån sig även som USA:s första dam, tog upp en hel del om miljö och annat.