Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 april 2019

berg, höjd - omslag

Dorothy Wordsworth's Illustrated Lakeland Journals.
Kilted Yoga: fokus, lugn, styrka och kraft av Finlay Wilson.
Mycket fina berg att klättra i Wales.
Vinter i drömhuset av Maeve Binchy.
Drömmen om Europa av Fabian Göransson, Rudyard Kipling, Vietnam.
Floden mellan bergen av Ngũgĩ wa Thiong'o.

Temat den här gången är BERG, HÖJD hos Boklysten.

14 kommentarer:

Ett mystiskt bibliotek sa...

åh vilka fina omslag du hittat. :) Min favorit är nog Lakeland Journals, som jag också blev nyfiken på att läsa. Den är ny för mig.

Robert W sa...

Fina bilder på The rough guide to Wales.

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, Dorothy Wordsworth's Lakeland Journals såg jag när vi var i Wales i höstas.

Robert W, väldigt vackert och varierande i Wales.

Lillan Kind sa...

Det verkar vara böcker med en mycket hög trivselfaktor!��

Mia Eggimann sa...

Jag har inte läst någon men Vinter i drömhuset ligger på mitt Storytel bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, alla böcker här är trevliga :)

Mia, alla kanske inte läser reseguider.

Yasmine sa...

Många fina omslag :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, böcker med fina omslag gör mig glad :)

Boklysten sa...

Lakeland Journals var verkligen fin!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, ett riktigt bokfynd!

Ama de casa sa...

Vilka häftiga bokomslag! Även fast jag är lite höjdrädd... :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, jag håller mig gärna på låg höjd :)

Åsa sa...

Floden mellan bergen och boken av Binchy har jag läst, riktigt bra båda!

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, annorlunda sinsemellan men riktigt bra.