Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

24 april 2019

grönt gräs - omslag

By Book or By Crook av Eva Gates.
Var slutar texten? av Gunnar D Hansson - har fint svartvitt gräs.
Maskrosbollen av Göran Tunström.
Plain Tales from the Hills av Rudyard Kipling.
Augustiresan av Anna Fredriksson.
The Marriage Bed av Diana Saville hittade jag på charity shop i England.
Fint grönt gräs i Wales.
.
Grönt gräs är veckans omslag hos Boklysten.

14 kommentarer:

znogge sa...

Härligt grönt gräs är fantastiskt och doftar också så gott!

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, härligt att gå på barfota!

Ett mystiskt bibliotek sa...

Många fina böcker du hittade, och alla var nya för mig. Tackar för tips! The Marriage Bed tyckte jag var fin. :)

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, brittisk trädgård :)

Rämmengården sa...

Fina boktips tusen tack ha det fint kram Nina

Hanneles bokparadis sa...

Nina, ha det bra?

Mia Eggimann sa...

Ja där var en del gräs.

Hanneles bokparadis sa...

Mia, dessa finns i min bokhylla.

Klimakteriehäxan sa...

Har sett grönare gräs, haha!!! Jag tänder inte på den här idén. Men man kan ju inte hänga med överallt eller hur?

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, böckerna är riktigt bra!

Ylva sa...

Wales är väl nästan lika känt som den gröna ön Irland för sitt gräs. Fint!

Hanneles bokparadis sa...

Ylva, bra jämförelse.

Yasmine sa...

Vilka fina omslag! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, innehållet är också bra! :)