Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

15 april 2019

ont om plats i bokhyllan? #7

Vi har var sin bokhylla i stället för nattduksbord. Kokböcker i köket.

12 kommentarer:

Mösstanten sa...

Böcker överallt. Det är också ett sätt. Själv är jag glad att jag har fått ner antalet böcker i sovrummet. På min byrå låg mängder med böcker som nu står i bakvagnen.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, vi har alltid haft var sin bokhylla vid sängen, istället för nattduksbord.

Lisbet sa...

Jag har problem med mina böcker, håller på och funderar hur göra med dem, sorterar och ordnar och placerar. Ändå blir det böcker över, såna som inte får plats.
Ha en fin början på veckan!

Lena i Wales sa...

Verkar härligt med böcker överallt. Påminner mig om mitt barndomshem.
Ha en fin dag!

Hanneles bokparadis sa...

Lisbet, kvoten antalet böcker och plats stämmer aldrig, det är så det är i livet.

Lena i Wales, dock inte i badrummet eller i hallen... mina barnbarn tror att jag gillar böcker ❤️

Znogge sa...

Bara fantasin begränsar oss :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, hjälper att vara lite uppfinningsrik :)

Ama de casa sa...

Fast jag tycker mig nog se ett nattduksbord där på mittenbilden? Men det ena behöver ju inte utesluta det andra :-)

Ylva sa...

Jag vet inte var jag ska göra av alla recensionsexemplar snart... Lyxproblem!

Hanneles bokparadis sa...

Ama, på mittbilden är mitt dator-skrivbord :)

Ylva, jag har liknande lyxproblem...

KajsaLisa sa...

Kokböcker i köket har jag också testat, men dom var så få att det inte blev någon skillnad.

Hanneles bokparadis sa...

KajsaLisa, lättillgängligt.