Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

11 april 2019

påskläsning - helgfråga

Mysigt att vara kattvakt ibland, nyfiken sötnos.

Vad har du för läsplaner inför påsk?🐥 undrar Mia i Helgfrågan.
Jag har en hög biblioteksböcker, tänkte hinna läsa några.
.
Bonusfråga: Har du något gott som du lagar till påsk? 
Finsk Mämmi äter vi med en slurk kall ovispad grädde.
Mias Helgfråga

26 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

En sak är säker: vi saknar inte läsning varken du eller jag ...

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag har också en hel hög böcker att beta av.

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, jag har även 997 olästa böcker i min egen bokhylla :)

Freja, det är kul att även låna lite nytt på biblioteket.

Lena sa...

Det var en rejäl hög att ta ur.

Rämmengården sa...

Har också mycket att läsa så mysigt. 😃

Rak i ryggen sa...

Vilken härlig bokhög! Ser både De tyngdlösa och Lidbecks nya. Au pair är så luftig, så den läser du på ett kick :)

Robert W sa...

Ja, nog finns det en del i läshögen. Och det känns tryggt. Det handlar bara om att välja.

Bokdamen sa...

Memma hör påsken till! Ingen brist på böcker.

Paula sa...

Nu måste jag erkänna att det är säkert trettio år sen jag senast provade memma, men nej, det gick bara inte. Annars är jag inte kräsmagad, men detta går inte hem, tyvärr för jag uppskattar finska mattraditioner. Du har en diger bokskörd där om du dessutom ska umgås med barn och barnbarn! Hur ska du hinna undrar jag? Trevlig helg

Hanneles bokparadis sa...

Lena, kanske jag inte hinner med allt under påsk.

Hanna, allt verkar så intressant!

Robert W, livet är fullt av val.

Bokdamen, visst är det gott med mämmi! ❤️

Paula, jag får prioritera rätt, ingen stress med böckerna. Tack detsamma.

Ama de casa sa...

Haha! Vilken söt fönstertittare där :-) Hoppas du släppte in den också när den "bad" så snällt ;-)

Mrs Calloway sa...

precis en sådan katt finns här i Sthlm. och den följer mer än gärna in om en öppnar dörren. en rejäl läshög känns tryggt. och så kan en välja efter humör

Ylva sa...

Jag läser Bränn alla mina brev av Alex Schulman och ska läsa Kring denna kropp av Stina Wollter. I påsk ser jag fram emot att gå på påskefrokost hos våra danska vänner.

Hanneles bokparadis sa...

Ama, klart kissen fick komma in ❤️

Mrs Calloway, kisse sover inne på nätterna.

Ylva, spännande, dansk påskefrokost har jag inte ätit, men smakat på såna där tunna chokladskivor på smörgås!

Lillan Kind sa...

Vilken söt kisse!�� Det var en rejäl uppsättning läsning må jag säga��

Hanneles bokparadis sa...

Lena, inte säkert att jag läser allt under påskhelgen.

Lottens Bokblogg sa...

Härlig läshög där. Och kisse :-)

Hanneles bokparadis sa...

Lotten, kissen är mysigt lässällskap ❤️

FrökenChristina sa...

Det var en redig hög med böcker. Hoppas att du hinner beta av några mellan allt påskätande.

Hanneles bokparadis sa...

Fröken Christina, visst är bibliotek toppen, som en godisbutik.

Åsa sa...

Ja inte verkar du vara utan läsning i påsk!
Mysigt med katt. :)

Hanneles bokparadis sa...

Åsa, mysigt att få låna sonens katt ibland :)

Mia Eggimann sa...

Jag skulle vilja testa Mämmi, vad liknar det?

Hanneles bokparadis sa...

Mia, mämmi är gjord på råg, humle och socker... lite som söt råggröt, äts med kall ovispad grädde.

Boklysten sa...

Memma är nånting som både maken och jag helst undviker.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag tycker memma hör påsken till :)