Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

25 april 2019

Virginia Woolf: An Illustrated Biography

"Moonk's House... will be our address for ever; indeed I've already marked out our graves in the yard which joins our meadow."
Letter, August 1919
Virginia Woolf: An Illustrated Biography av Zena Alkayat är en vacker bok med utdrag ur hennes brev, vackert illustrerat. Innehåller intressanta detaljer, till exempel hur långsamt hennes första roman sålde, hennes smeknamn för sin man, hennes psykiska sjukdom, livet under krigsåren, en underbar liten bok.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Jag kan tänka mig att det är en fin bok. Särskilt för dig som har ett så stort intresse för Virginia Woolf.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, nästan som konst med Nina Cosfords vackra illustrationer och glimtar av Woolfs liv.

znogge sa...

Vackert illustrerade böcker är verkligen tilltalande. Borde finnas bilder i fler böcker...

Veiken sa...

Jag tycker om vackert illustrerade böcker. Inte bara bilder för att det ska vara så!

Ama de casa sa...

En vacker bok med vacker inramning! Eller man kanske säger "inringning" här med tanke på att det ser ut som en krans? :-)

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, väldigt fint även med äldre illustrerade böcker.

Veiken, alltid roligt med vackra böcker.

Ama, egentligen ingen krans, men färgerna passar :)

Vargnatt sa...

Verkar vara en jätteintressant bok!

Hanneles bokparadis sa...

Vargnatt, vacker och intressant.