Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

29 maj 2019

luftfarkost - omslag

Virginia Woolf har upplevt båda världskrigen.
Johannes Anyurus pappas flygplan, Biggles och Jules Vernes ballong.
Enid Blytons flygplan och Ture Sventons flygande matta.
Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman.
Svärsonen bjöd på mitt livs första helikoptertur över Göteborg.

"Vi har varit ute på sjön med båtar, på land med bilar och tåg så nu är det dags att vi beger oss upp i luften. Dagens tema är luftfarkost", föreslår Boklysten.

13 kommentarer:

Ama de casa sa...

Coolt med en helikoptertur över stan :-)

Minns brorsans Bigglesböcker, själv höll jag mig mer till Kitty och hästböcker :-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, en fantastisk upplevelse med helikoptertur :)

Ett mystiskt bibliotek sa...

Riktigt fina flygfarkoster du hittat! Mina favoriter är nog Woolfs och Blytons. Har aldrig flugit i en helikopter, verkar jättespännande! :D

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, jag fick vänta över sextio år på min första helikoptertur :)

Yasmine sa...

Nej vad häftigt att åka helikopter :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, det gick väldigt snabbt :)

Sara Pepparkaka sa...

Oj, jag tror att jag skulle bli yr och flygsjuk i en helikopter. Men jag skulle självklart prova om jag hade möjligheten!

Lena sa...

Du har ju hittat många fina omslag. Har aldrig åkt i helikopter men det hade varit skoj att testa.

Hanneles bokparadis sa...

Sara, det kändes mjukt och fint att åka helikopter.

Lena, jag har åkt en gång :)

Robert W sa...

Fem på mystiska heden hade jag också med :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert, Enid Blyton levererar alltid :)

Boklysten sa...

Flygande matta var ju klockrent!

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, jag och min lillebror lyckades inte flyga :)