Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

07 juni 2019

bibliotek i Sjömanskyrkan i Göteborg

Tänkte äta lunch i Sjömanskyrkan i Göteborg med den fantastiska utsikten, men klockan var redan för mycket.
Det finns ett litet trevligt bibliotek där.

8 kommentarer:

Mösstanten sa...

Bibliotek är ju nästan alltid trevligt, hur det än är. Böcker gör att det blir trevligt, både hemma och på andra ställen. Så funkar det för mig.

Hanneles bokparadis sa...

Mösstanten, så funkar det för väldigt många människor - utom för mäklare.

Znogge sa...

Det kommer fler tillfällen! Bibliotek är alltid rätt :D

Hanneles bokparadis sa...

Znogge, jag vet inte om man får äta lunch på biblioteket :)
Men matsalen har fantastisk utsikt över hamnen!

Veiken sa...

Tack för tipset. Det är inte ofta jag är i dom krokarna, men att äta lunch där
kommer vi att göra! PS Har dom bra mat??

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, husmanskost men maten var slut när jag kom för sent...

Robert W sa...

Trevligt med en kyrka som serverar lunch och som har ett eget bibliotek.

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, första gången jag besökte stället.