Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

26 juni 2019

något ätbart - omslag

The Literary Gourmet: Menus from Masterpieces av Linda Wolfe.
Sara Danis har studerat kokböcker noggrant.
Frukt och bär finns på flera omslag.
Hos Agatha Christie kan det vara farligt att äta.
Serienördens kokbok : svenska serietecknares bästa recept innehåller recept och teckningar av 47 svenska serieskapare och recept, en hel del veganskt.
Mullbär är gott, vi har svarta i vår trädgård.
 En nypa salt av Maria Goodin. 
Litterära maträtter gillar jag, typ Kafka-soppa.


Något ätbart är temat hos Boklysten.

13 kommentarer:

Lena sa...

Många fina omslag hos dig.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, trodde inte att jag hade så många.

Ett mystiskt bibliotek sa...

Oj det va många fina du hittade! Familjereceptet är jag nyfiken på. Och jag gillade det engelska omslaget på Pilchers bok. :D

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, Pilcher har ofta fina omslag.

Yasmine sa...

Det finns verkligen så många roliga omslag!

Älskar att läsa sa...

Så många fina du hittade! :)

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, trodde inte jag hade så många :)

Sara Pepparkaka sa...

Boken med Kafkas soppa äger jag med, men den kom jag rakt inte på i mitt inlägg!

Hanneles bokparadis sa...

Sara, ofta kommer man på fler efteråt.

Robert W sa...

Så många fina omslag. Jag hade också med Kafkas soppa :)

Hanneles bokparadis sa...

Robert W, inte testat recepten än :)

Boklysten sa...

Jättefina omslag! Ser att jag hade missat några som jag nog borde haft med.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, lätt att missa, kul att se andras omslag.