Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

10 juli 2019

goda drycker - omslag

Fin te-resa i läsfåtöljen med London's Afternoon Teas A Guide to London's Most Stylish and Exquisite Tea Venues av Susan Cohen, innehåller karta, adresser, bilder på interiörer och recept.
Irish coffee är gott.
Äppel päppel must av Ylva Tryselius.
Dricka champagne med Agatha Christie ska man undvika.
Bloomsbury Cookbook : Recipes for Life, Love and Art.
The Literary Gourmet: Menus from Masterpieces av Linda Wolfe.

Dryck/dricka är temat hos Boklysten.

15 kommentarer:

Ama de casa sa...

Många goda drycker här :-) Länge sen jag fick en Irish Coffee, kanske dags att åtgärda det... ;-)

Hanneles bokparadis sa...

Ama, Irish Coffee är en av favoriter ❤️

Klimakteriehäxan sa...

Irish Coffee kan vara jättegott. På vintern.

Znogge sa...

Många goda drycker här. Själv tycker jag mycket om riktigt torr cider :D

Hanneles bokparadis sa...

Klimakteriehäxan, du har rätt, dricker kanske inte Irish coffee så ofta på sommaren... i fall jag inte är i Irland.

Znogge, torr cider är franskt, många goda svenska mustsorter i Tryselius fina bok.

Marie i Skrifvarstugan sa...

Jag tror jag tar en kopp engelskt te och tittar i boken överst där man får se även interiörerna och får lite recept. FAst jag skulle inte ha något emot att ha alla de böckerna du presenterar i min bokhylla

Hanneles bokparadis sa...

Marie, visst ger böcker stor glädje även när man sitter hemma i sin egen läsfåtölj

Ett mystiskt bibliotek sa...

Londons Afternoon Tea skulle jag vilja ha! Den ser jättefin ut. :) Alexanders böcker är fina också. Många läskande drycker du har hittat!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, jag tror det är mjölk i kannan i Bloomsbury-boken :)

Yasmine sa...

Fina omslag! :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, innehåller mycket gott mellan pärmarna :)

Mrs Calloway sa...

nej, det är vin i Bloomsbury - kannan! vem i det gänget skulle dricka mjölk?

Hanneles bokparadis sa...

Mrs Calloway, till teet måste man ha mjölk!

Boklysten sa...

Jättefina drycker! Lite Afternoon Tea skulle jag inte tacka nej till.

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, både gott och trevligt.