Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

14 juli 2019

loppisfynd

Maken och jag hittade några intressanta böcker.
Vi har rensat hemma och lämnade några kassar på loppis.

6 kommentarer:

Hanna sa...

Spännande med Sven Stolpe efter "Bränn alla mina brev" :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, ungefär så tänkte jag med :)

Hanna sa...

Fniss. Jag ska till Sigtuna i slutet av augusti. Får ta med Schulman :)

Hanneles bokparadis sa...

Hanna, du måste berätta om det besöket :)

Marie i Skrifvarstugan sa...

Så mycket läsvärda och billiga böcker man kan hitta på loppis. Det är verkligen ett favoritställe jag gärna besöker när jag söker böcker.

Hanneles bokparadis sa...

Marie, detta loppis har fin ordning, lätt att hitta, de har även litteraturhistoria och annat intressant.