Jag är anglofil och biblioman, har överdrivet intresse för att samla och äga böcker, läser, fotograferar, periodvis läsare; läser olika mycket olika böcker. Min barndomsdröm om ett eget bibliotek är uppfylld, är gift med en bokläsare som älskar Fantomen. Som mormor och farmor läser jag även barnböcker. Jag mår bra av att omges av böcker, att vara beroende av böcker måste vara det nyttigaste beroendet. Litteraturbanken. My own photos.

Leta i den här bloggen:

03 juli 2019

natt - omslag

Ska en rymma så är natt bra tid.
x
Skuggvinter av Louise Baumgärtner.
Varierande innehåll till nattliga omslag.
Enid Blyton opererar gärna på natten.
 Tecknen runt huset av Martin Engberg.

Natt är temat hos Boklysten.

16 kommentarer:

Veiken sa...

Oh 5-böckerna. Dom lästes ofta på natten, med ficklampa, med täcket över huvudet när föräldrarna sov! :)

Hanneles bokparadis sa...

Veiken, tur att omslagen passar stämningen :)

Ett mystiskt bibliotek sa...

Sanna historier om rymningar verkar intressant. Tror jag har någon liknande bok i hyllan. Omslaget på Fem på fotvandring gillar jag! Väldigt bra natt-böcker du har hittat. :)

wiolettan sa...

Natt litteratur, härligt då man ligger där vaken och vrider och vänder sig, helt i onödan. Bättre att läsa.

Älskar att läsa sa...

Många fina :) Fem-böckerna väcker en del minnen. Jag älskade dom och Kitty-böckerna.

Znogge sa...

Nattliga omslag är spännande omslag tycker jag!

Hanneles bokparadis sa...

Josefin, den blev jag nyfiken på, hittade på bibliotekets rensningshylla.

Ama de casa sa...

Många nattliga omslag! Fast tänker man lite utanför boxen så kan man egentligen ta vilket omslag som helst - bara att låtsas att man är norr om polcirkeln vid midsommartid ;-)

Robert W sa...

Självklart fick du med några Femböcker :D

Hanneles bokparadis sa...

Wioletta, bra att kunna läsa då, själv har jag god nattsömn.

Znogge, många riktigt bra!

Ama, det var riktigt spännande tolkning :)

Robert W, Enid Blyton levererar :)

Yasmine Sirhed Torstensson sa...

Så många fina omslag :D

Hanneles bokparadis sa...

Yasmine, visst blir man nyfiken och sugen på att läsa :)

Lena sa...

Wow, du har hittat jättemånga fina omslag. Härligt med de två Fem-böckerna.

Hanneles bokparadis sa...

Lena, det är ju ofta natt i Enid Blytons böcker.

Boklysten sa...

Du hittade ju jättemånga och där finns några som jag helt missade

Hanneles bokparadis sa...

Boklysten, efteråt kommer man på ännu fler.